JUDr. Martin Zídek
"Problematika reklamy, jejího vnímání se významným způsobem potkává a někdy i utkává se zájmy památkové péče. Tento příspěvek poukáže na některé aspekty regulace této problematiky z pohledu památkové péče, a to jak z hlediska platné právní úpravy tak z pohledu připravovaného zákona o ochraně památkového fondu. Současně také zmíní okolnost, že i reklama, či lépe reklamní zařízení, se může stát hodnotou a symbolem, který mnohdy přežije své hlavní reklamní sdělení a stane se dokonce předmětem zájmu památkové péče."
Titul, jméno a příjmení: JUDr. Martin Zídek
Pracovní zkušenosti
01/2011 – doposud Ministerstvo kultury, Památková inspekce, ředitel
09/2010 – 12/2010 Krajský úřad Středočeského kraje, odbor kultury a památkové péče, vedoucí oddělení památkové péče
08/2008 – 08/2010 Krajský úřad Středočeského kraje, odbor kultury a památkové péče, právník
07/1999 – 07/2008 Ministerstvo kultury, odbor památkové péče, právník
09/1998 – 07/1999 advokátní kancelář Dr. Bernd Rödl & Partner, odborná praxe v advokátní kanceláři při studiu
Vzdělání11/2003 Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta
státní rigorózní zkouška z oboru správní právo
10/1996 – 07/1997 Passauer Universität, Právnická fakulta
obor: právo
09/1993 – 06/1999 Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta
obor: právo
Další aktivity03/2015 – doposud pedagogická činnost na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, Ústav pro dějiny umění
09/2003 – doposud lektorská činnost pro Institut pro veřejnou správu, STUDIO AXIS, spol. s r.o., Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., atp.
Martin Zídek je autorem množství přednášek, odborných článků a publikací z oblasti ochrany památek ve vybraných regionech Evropy, z oblasti památkové péče a související legislativy.